Tuesday, May 3, 2011

Saya berani!!! YEAY! - Part 2.

....... sambungan.

Masuk je kedai tu, Nana mula kan bicara. Dia kata, aku nak pakai contact lens tapi kena ajar dia. Sebab dia firstimer.. huhuhu~ Aku pon tunjuk la muka cuak.. Pekedai berbangsa cina tu pon dengan friendly nya, suruh ktorg masuk dan dia kata dia bleh ajarkan. Kami pun duduk la kat tempat yg disediakan sementara cina tu pi check power spek aku.

Tak sampai 5 minit, dia pon keluar dan bagi balik spek a.k.a nyawa aku. Dia ckp mata kanan aku power 3.50, manakala mata belah kiri 3.75. Adeii.. Nape la tak sama. Huhu.. Then, dia pun bg briefing sket2 untuk aku paham. Ada offer kat kedai tu. Panjang lak kalo nak citer apa offer2 yang dia bagi. So, x yah citer. Jimat masa. Huhuh..

Kemuadian, aku mintak yang kaler. Cewahh! Belagok! First time pakai terus nak yang ada kaler. Ye la, mesti la nak yang ade kaler. Kang kalo x pakai kaler, org tak nampak lak yang aku pakai contact lens kann.. kan.. kan.. Huhuh..

Dia bagi aku kaler Dark Brown brand FreshKon. OK! Mahal. Bole tahan sebulan je. Huhu.. Lagi pon, aku mmg nak pakai kejap je. Kenapa nak pakai?? Kenapa tak pakai je spek tu?? Hhoho.. Aku tau, mesti korg nak tanye soalan mcm tu gak kan.. Huhuh.. Kat bawah kang, aku btau kenape yer.. :P

Lepas tu, cina tu suruh aku cuci tangan. Kata nya, sebelum sentuh lens tu, tangan kene cuci sampai bersih. Aku pon dengan naif nye, terus pi cuci tangan kat tempat yg disediakan. Cuci-cuci, bersih berseri.. Lalala..

Dah cuci tangan, aku pon datang balik kat tempat aku duduk tadi. Nana punya la setia menanti.. huhuh. Lepas dia btau sket2 cara nak pakai, cara nak tgk samada lens tu betul atau terbalik, cara2 nak cuci lens.. Maka, tiba la masa nya cina tu letakkan lens yang nipis, dan berkaler coklat tu ke jari telunjuk aku. Dia pun cakap la begini..
" Jari telunjuk letak contact lens, pastikan dia betul. Kemudian jari tengah tarik kelopak mata bawah. Dan jari telunjuk tangan kiri tarik kelopak mata atas. Last, letakkan lens tu kat mata hitam"

Aku pelan2 ikot arahan tu.. Gelabah la jugak.. DAN!! akhirnya, benda tu melekat jugak kat mata aku dengan elok nya.. Dia suruh aku pejam n test mata tu dengan tengok keluar kedai..

Aku terus hepi sbb aku dapat baca tulisan papan tanda kat lua kedai tanpa spek!!! Yeayy!~ Alhamdulillah.. Huhu..

Aku try letak sbelah kiri plak. Dua2 mata dah bercontact lens! Gembira nya aku! Huhu.. Lepas byr harga sekian-sekian, kami pon nak balik. Tapi tak balik jgk lagi sebab Nana nak banje makan. Kata nye dia nak banje sebab aku dah berjaya pakai contact lens. Hahaha~

Mekasih nana.. Mekasih sangat2.. huhuh..

Akhir sekali, aku pon cuba pakai contact lens untuk kali kedua hari nie.. Mmg rase weird sebab x penah pakai lens sebelum nie.. Tapi x pe. Aku cuba. Huhuh..

Hmm.. dah habis cerita. So, nak tau jugak ke kenapa aku pakai bende ni kat mata??

Begini.. Aku sebenar nya takkan pakai benda ni kalo takde sebab kukuh. Aku lebih suke pakai spek dari pakai contact lens. Sebab lebih mudah. Senang nak tdo bile-bila masa sebab aku mmg suka tdo! Huhu.. Pastu aku pakai bende ni sebab aku nak kena ber mekap2 weekend nie. Mekap2 nak kemana? Huhuh.. Ok la. Straight foward la k. Ahad ni insyaAllah aku akan bertunang. Jadi aku perlu dimekap supaya nampak lebih cantik. Jadi penggunaan contact lens adalah digalakkan. huhuh.. SEKIAN.

Lalalala!!~

3 comments:

  1. haha sara..i know kamoo akan bertunang dis wiken..i akan jd rombongan perantin lelaki insyaAllah..x saba nk tgk mate baru kamoo...ekekekek wehhh dr pengalaman haku...freshkon x sedap dipakai dan mereka mudah terkoyak (kalo kt mate haku la..ekekek)

    ReplyDelete
  2. hahaha..
    saye pon tau akan kedatangan anda sebagai pihak lelaki.. chaitt! mau bagi saye cuak la tu kann.. kan.. kann.. huhu!
    neway, mekasih yer k.ayu. wekk!~
    ouh! jd brand apekah yg paling best?? cer suggest! cer suggest!! mane tau saye mau beralih ke kaler pink plak ke.. huhuhuh!~

    ReplyDelete
  3. maaf..
    *sebagai pihak rombongan lelaki. Lalalala~

    ReplyDelete