Tuesday, April 5, 2011

Saye sedang membebel neh... :P

Salam..

Aku dah mule bz! Beg sandang kaler pink dah mule diisi dgn alat tulis, kertas-kertas conteng, nota-nota, jadual kuliah.. Dan termasuklah peralatan-peralatan hakiki lain yang biase aku kendong ke hulu ke hilir spt kunci kete, kunci bilik opis, alat-alat mekap, perfume, deodorant spray, sikat, minyak angin cap kapak, buku nota kecik ( utk catat hal2 berkaitan peribadi ), henpon, purse kesayangan ( bf i bagi! lalala..), bekal ( kadang2 kalo rajin aku mmg suke bwk bekal. sbb nye, aku malas nak pi membeli belah makanan di luar )..

Tu diaa!! Beg sandang aku dah rupe doraemon dah. Mcm2 ada!! Tu sbb nye, korg jarang nampak aku pakai henbeg. Aku lagi suke bawak beg besa2 nie. Senang! Sumbat je sume dlm tu. Tp masalah nye, kadang2 kunci kete aku or henpon leh sesat dalam bagasi hani aku tu.. Mula la aku meraban carik bende2 kecik tu.. Henbeg aku pon boleh dikire bape kali aku kepit kat ketiak neh. Aku hanye pakai henbeg bile pi kenduri jek.. Kenduri je?? OK! Memang btol la.. Pi dating pon aku x pakai henbeg2 neh.. Sling beg je dah cukup. Ahaa.. Ckp pasal dating + henbeg, aku paling pantang dan suke mengutuk perbuatan si Jejaka memakai henbeg lalu mengepitnye di ketiak! DEMMMMM!~ Tak suke nye perbuatan itu! Aku bleh secara x sengaja mengeluarkan kata2 seperti :

1. " Wah! Cantik nye henbeg cik abg die",...... Daaaa.
2. " Oh! Ngengade sungguh si aweks nye bile suruh laki nye kepitkan henbeg",...... Daaaa.
3. " Henbeg si gadis ko bleh bawak, tp brg2 shopping si gadis nape x nak bwkkan??",...... Daaa.
4. " Agak2 si jejaka ni kalo kua ngn mak dia, makcik2 dia, nak tak dorg kepitkan henbeg tu?",..... Daaaa.
5. " Lain kali, si pompuan x yah shopping henbeg, bia laki dia yg shopping henbeg. Pastu untuk hantaran kawen ke ape ke, bia letak henbeg untuk hantaran yang nak tukar dgn si laki",..... Daaa.
6. " Si bapak nye bleh kendong henbeg, tp biar si mak nye kendong si baby!",...... Daaaa.

OK! Cukup la kata2 kesat begitu yg sering ku lempor kpd pasangan2 gediks yang mane laki nye suke kendong henbeg! Please la weii.. Terutama nya si gadis, ko beli henbeg cantik2 tp bg laki ko pakai. Ap kehei nye..???? Adakah dunia sudah terbalik. Yang paling lawaknye, aku penah nampak si laki tu punye la ganeh muke dan dress up nye.. Ala2 mat rempit yang tersepit, tp KEPIT HENBEG DI KETIAK!!!! Adoii laa.. Tolong la jgn buat aku berperasaan seperti mahu tersembur air liur tatkala melihat adegan seperti itu. Lagi2 bile disusuli dgn dialog2 seperti:

" Meh sini abang bawakkan henbeg!" - What is diss? Kemmonn la.. Henbeg gadis tu pon ko nak pegang.. Alahai manusia.. :P



Sebenarnya tak salah kalo laki nak tlg. Tapi bia la bertempat. Kalo pi shopping, tolong la tolak troli, bkn kepit henbeg. Kalo dah lepas membayar, tlg la angkat barang bkn kepit henbeg. Kalo pegi jenjalan dgn anak2, tlg la dukung anak, bukan kepit henbeg..

Ape pun terpulang la pada korg persepsi tentang si jejaka memakai henbeg.. Pada aku, aku x berkenan.. GEDIKS!~ wekkkk!!~ bla bla bla...



HAHAHAHAA!!! Kan jauh aku dah melalut! Aku nak cite pasal aku dah start kelas Bridging Tahap III 4 April semlm laa. Alhmdulillah. Akhirnya aku lepas jugak.. Walaupon ade paper yang kantoi, tp nasib aku baik sebab kekantoian aku dapat diperbaiki lagi.. Huhu..

Doakan aku berjaya yer kawan-kawan.. :) Mekasih la sebab sudi tgk aku membebel di alam maya. PUEH ATI DEN! haha. Piss yaww..

No comments:

Post a Comment