Thursday, June 11, 2009

Cuti : Part 3 - Mencube utk menjadi seorg Photographer


Huuu..

Banyak plak menulis sejak lepas kenduri kat kg aritu. X pe.. Sekadar berkongsi cerite. Ahad lepas 7 Jun 2009, satu lagi kenduri menyambut menantu Ateh telah dibuat dengan penuh meriah di rumah nenek kat Beranang. Aku sbg ahli keluarga terdekat same2 tolong buat keje yang patut. sebelum majlis, kami semua dah berbincang tentang tugas2 yang perlu dibuat sepanjang majlis. Kami juge dah dibahagi2kan tugas mengikut kepakaran dan keselesaan masing2. Ada yang kene jage buffet, khemah, bagi bunge telur, jage bahagian minuman, pinggan mangkuk, lauk pauk untuk tetamu, lauk pauk pengantin, sambut tetamu dan mcm2 lagi.. aku plak diletakkan di bahagian persediaan lauk pengantin dengan makcik dan abang aku. dorg ni terer2 masak. Pagi2 lagi aku dan makcik dah ke pasar beli bahan2 yang blum dibeli. Sebelum tu dah beli kat Tesco Semenyih. Tp still ade barang segar yg kene bli pagi ahad tu jugak. Mlm sebelum tu, aku dan sepupu2 aku diminta supaye menolong membuat keje2 untuk majlis esoknye. Dah tgh mlm, masih ade keje yg perlu ktorg buat. Ktorg kene buat karipap! hoho.. Ni sume untuk mkn esok pagi nye.. Nasib baik ade acuan, senang sket.. Tp aku ade gak try buat sendiri kelim karipap tu.. haha.. Jgn terkejut, kelim yg aku buat tu cantik woo!!









haha.. tgk nie.. kelim sendiri tau..sile la pecaye..



Lepas abes buat karipap tu, dekat kul 3 pagi baru la ktorg sume dapat tdo. Tu pun ade antara makcik2 aku yang tdo stakat 2, 3 jam jek.. Masa hari kenduri, aku mmg bz sgt.. Bayangkan dari pagi tu aku lum mandi, smpai la kul 12 baru dpt siap2 n melawa mcm org lain. Tu pon sbb aku kene tlg 'chef2' kat dapo tu.. huhu.. Alhamdulillah semua menjadi.. Lepas aku dah siap2, aku pun kua ke khemah2 sambil bawak kamera SLR (pinjam punye) untuk snap gamba2 yang berkenaan ngan kenduri tu. Aku gune kamera tu sbb nak practice gune kamera tu. Mane tau lepas nie leh ade kamera sendri dan buat duit gune kamera tu.. hu hu. Lagi pon aku mmg suke amek gamba. Tp yg x syok nye, gamba aku la plak yg kurang.. hoho.. ni ada beberape gamba yg aku rase cantik.. hehe..



Sebenarnye ade banyak lagi gamba.. Pada yg nak view lebih2 tu, leh la access ke link ini :

http://picasaweb.google.com/sapangka/KenduriEmiHanie

Kat situ ade banyak gamba2 yang aku snap gune DSLR. Dan aku rase percubaan untuk aku jadi photographer yg separa pro sedikit menjadi. Lepas ni aku leh praktis lagi..Sebab banyak lagi yang aku perlu belaja pasal kamera nie. En. Rahman, bleh ke pinjam lagi? hehe.. Bulan 7 nanti ade kenduri lagi.. heheh..

* saye sedang belajar.. sebarang kesilapan harap dimaafi..

No comments:

Post a Comment