Monday, January 19, 2009

MUH hebat!!

Assalamualaikum wbt..
Semalam (18 Jan 09), memang ari yg best pada aku! Semalam aku dapat pi Stadium Bkt Jalil untuk menonton AJL23. Tujuannye bkn sbb nak tgk artis2, tp nak pi support satu2 nye band pilihan aku yg bertanding smlm iaitu MEET UNCLE HUSSAIN!! 1stly tahniah untuk dorg sbb dapat masuk final..! Pukul 5ptg smlm aku dah kua dari umah pi jemput kwn baik aku si Nad kat umah die. Kebetulan bf aku yg keje kat Media Prima, dpt 3 tiket. So, aku dpt bwk kwn aku yg sorg tuh.. Dlm pukul 6ptg, kitorg bertiga dah smpai stadium.. Rase mcm awal la sgt.. Huhu.. Sebelum masuk stadium, kitorg mkn2 dlu. Tu pun dah tapau awal2 sebelum smpai stadium. Takut kat sane x de jual makanan. Dan kalo ade pun, mesti mahal! (mane la aku tau ade kedai mkn ke ape kat sane, sbb ni la 1st time aku pi tgk show AJL kat Bkt Jalil.) hehe.. Lepas mkn tu, kitorg pi trus ke stadium, smbil tu cari toilet. buang ape2 yg patut dlu. Huhu.. Mase tu plak ade acara red carpet.. heh.. Nak tegelak aku tgk gelagat org ramai yg sibuk nak tgk artis2 dorg lalu kat red carpet tu.. Sume mcm jakun jek.. haha! Aku, Nad n Zul terus ke aras 4 (tiket pink utk ke aras 4).. Punye la ramai org. Aku n Nad terpakse la berkepit. Takot kehilangan plak dlm org ramai tu nanti. Bf aku jalan sendiri.. hehe.. Lepas setengah jam, baru dpt masuk stadium. Mencari tempat duduk plak satu hal.. Byk yg kat bawah, dah penuh. Terpakse la naik atas. Tp view still ok coz dapat dok mengadap btol2 depan stage..
Dlm stadium plak, kene tggu lagi sbb mase awal lagi. Sebelum start acara, mcm2 la krew2 yg bertugas buat announcement. X boleh buat itu, x boleh buat ini.. Dan mcm2 lagi.. Tepat kul 9, dah mule la acara. Mase opening tu, aku x berape minat nak tgk coz budak2 Gangstarz buat show.. aku x berape suke ngan lagu2 hip hop ( yow yow...powyoww! )... hehe.. Pade sape2 yg terbace blog neh, yg minat ngan One Nation Emcees, jgn la marah kat aku plak.. huhu.. Terus terang, music Hip hop bkn genre yang aku minat.. Semua pic2 yang aku letak kat sini, semua nye jauh.. maaf la ye. Coz aku hanye gune kamera biase yg x leh nak fokus jauh2.. Asal nampak sudah.. Ni aku nak cite plak pasal AJL23 dan performance peserta2 neh. Secara ringkas pada pendapat aku..
>pengacara : Ally best, FBI best, Cheryl pun ok!

>Mr. OS dan din Beramboi (segmen commercial break) : klaka giler.. rase mcm x nak kua time iklan.. sbb dorg berdua tu melawak time iklan jek.. dan aksi dorg lari dari FM (floor manager AJL) yang dorg panggil budak beso a.k.a org gemuk sgt klaka... rugi sape x de kat stadium.. x dpt tgk dorg.. huhu..

>Lighting : gempak sehh! tp spot light kadang2 suluh tepat kat tempat kitorg, akibatnye.. silau!


ni komen aku utk peserta2 -

>Sofaz : mintak maap, aku x minat band leleh2 neh.. tp bleh tahan gak fans dorg.. meriah gak!

>Aizat : Sempoi jek.. lagu sedap.. boleh la..

>Aiman : ni 1st time tgk persembahan die.. ok2 jek.. tp pakaian dashyat.. aksesori kepale, mak aii.. mcm berat jek..

>Faizal Tahir : terus terang, aku x minat die!! booooo..... ( lalala )

>Estranged : persembahan ok.. best jugak.. tp bkn favourite aku utk mlm tu..

>Ziana Zain : sore beliau lantang sgt ar.. terseksa tinge aku.. huhu.. tp fans ZZ ni mmg havoc gile.. memekik smpai kalah sore si ZZ tu sendiri..

>Zahid & Heliza : Not my favourite at all.. Heliza punye sore x best.. Zahid ok laa..

>Ayu OIAM : Bak kate FBI, ayu persis Oprah Winfrey! huhu.. skali pandang, btol!

>Farahwahida : membe aku si Nad sangat teruje dengan kipas besar kaler gold yg penari2 farawahida tu pakai..so, beliau mendapat tepukan gemuruh dari Nad! haha..

>Spider : dapat tgk separuh jek, coz time tu aku kua pi cari toilet.. sakit perut beb! huhu..

>Elyana : Sangat cute!! sbb die nyanyi sambil duduk, goyang kaki n background sume kaler pink!

>Meet Uncle Hussain : indie band yg paling best! yang paling membuat kan aku ilang sore mlm tu.. dan mereka adelah pemenang Juara Lagu 2008!! Mmg dari awal lagi aku mmg dtg semate2 untuk support MUH.. dan kedatangan itu x sia2 wpun mase nak balik, kene redah jem mase nak kua dari parking stadium..
Ape2 pon, aku mmg enjoy semlm. Congrats to MUH! n thanks for their very great performance. It makes me feel like i'm watching Rock The World's concert! Semoga success dan terus memperjuangkan muzik indie! Dan kepade media, x yah la sebok2 nak tanye soalan kontroversi pade band2 indie yang sedang naik skang.. bia la mereka perjuang kan music yg dorg minat sbb tujuan asal pemuzik2 indie nie, bukan la nak kejar glamor tp lebih kepade kepuasan dan penerimaan persepsi baru masyarakat terhadap pemuzik2 indie..Aku hanye melayan music yg dibawa.. bukan cerite2 peribadi setiap anggota band indie. Dan aku x kisah kalo band2 indie x tersenarai dalam carta artis popular atau anugerah paling popular, sbb bagi aku, mereka lebih popular di kalangan peminat mereka berbanding popularnye Faizal Tahir di mata masyarakat yg sentiase menatap akhbar atau majalah hiburan.. Last but not least, please support our musician than musicion from Indon! MUH MUH MUH!!!! Keep on rawking guys!!

No comments:

Post a Comment