Friday, January 2, 2009

Selamat Datang 2009!!

Hello!

Tahun 2009 menjengah! Kejap je rasenye dah masuk thn '09 neh.. Rase mcm kejap je mase berlalu.. Umur manusia2 pon dah naik 1 thn. Same la mcm aku, thn ni umur aku dah 27! Mak aii!! dah tua rupenye aku nie.. hahaha!! (aku sedar diri, bkn mcm setgh2 org tu.. umur nak rahsie2.. bile org lain teka, terlebih plak ngan umur sebenarnye.. hehe! padan muke!)

1 Januari 2009 (semalam), semua org cuti sempena menyambut tahun baru. Buat kenalan dan saudara mara yang menyambut ulangtahun hari lahir pade tarikh tu, aku ucapkan selamat hari lahir.. Antaranye, Pak Su kat Penang, Pak Long kat Beranang dan Fatin (sepupu) kat Saujana Impian, Kajang. Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki oleh Nya.. Amin..


Mase cuti aku semalam diisi sebaiknye. Pagi2 lagi aku, mak, ayah dan anak buah aku (Daniel, 2thn) dah kua pi breakfast kat food court Tesco. Mmg rutin kitorg kalo ari cuti, pagi2 breakfast kat luar. Kadang2 pi kat Restoran Ayza (kat Kajang) la, Restoran Yus (kat Semenyih) la, kat Pemadam (kawasan tempat mkn dekat ngan Masjid Jamek, sebelah Courts Mammonth) la.. Tapi mmg best, x kesah la kat mane2 pon.. huhu!


Balik dari breakfast, balik umah bace paper. Sambil tu aku buntu dok pikir kat mane la aku nak merayap ari2 cuti tu.. Last2 dapat idea. Aku ingat nak pi midvalley. Dah lame plak x pi sane rasenye.. Aku pon sms la kwn baik aku si Nadia ajak die kuar. Lame gak baru die reply. Die ckp ok jek. Tp kul 3 baru leh gerak sbb die ade hal. So, aku pon ok je la.. Mintak die ajak Aya skali. Tp aya plak x confirm. X pe ar.. Pastu dlm kul 1 lebih, Nad call aku. Die x jd pi coz ade masalah lain plak.. Adei! Terbantut plak hasrat aku nak pi shopping2 neh.. huhu! Then aku ajak la adik2 aku kua jalan2. Nasib baik dorg ok.. Mcm2 plan, last2 kitorg sepakat nak pi melalak kat karaoke. Aku, Imal (adik 1st), Adik (adik last) n anak Imal (Daniel).. Haha! Lepas gian beb..

Mule2 cadang nak pi kat MusicBox kat Metropoint. X jadi. Coz mahal (1 jam RM30)! Pastu kul 4.15 baru free plak bilik2 nye. Last2 kitorg pi kat CeriaBox (kat Jalan Bukit, Kajang).. Apasal la name tempat2 karaoke nie sume ade box2 ek? hehe.. Kat CeriaBox tu murah.. Kitorg dpt pakej promosi. Less 50%!! hehe.. 3 jam, RM51 shj! Best2! Aku pon call ayah aku suh die dtg. Ajak mak skali. Hehe.. Mak aku ckp x nak dtg. Ayah aku plak kate, tengok la dlu camne.. X pe la. Kitorg pon masuk la dlu. Dlm kul 3.30 ptg kitorg masuk la bilik karaoke tu. Bilik tu mmg best coz besa, n siap bilik air skali.. Ktorg pon ape lagi, trus pilih lagu n melalak la! Si Daniel plak, sblm masuk tu dah ngantuk sangat. Bile Imal letak je die atas sofa, trus die tdo. Ktorg bising, memekak camne pon, Daniel tetap tdo! Dasat! Mengantuk sgt die mase tu... hehe..
Nyanyi ngan adik lagu Senja Nan Merah!

X lame pastu, ayah aku sms. Die kate nak dtg. Yeay! Ktorg pon sambg nyanyi sementara tgu ayah aku dtg.. Mcm2 lagu yang ktorg nyanyi. Yang paling aku ske bile ade lagu 3 Abdul dari Saloma.. Ape lagi, mmg 1st choice aku la! haha! Pastu byk lagi lagu yg ktorg try dari yg serendah2nye lagu, sampai la ke tinggi2 lagu mcm lagu Ziana Zain, Whitney Houstan, Siti dan lain2 lagi. Adik2 aku plak ske lagu2 jiwang mcm Wings, Search dan sewaktu dgnnye.. Heh! Mase kat karaoke ni la nak tunjuk bakat. Kalo kat luar, x mau ar.. Ktorg jenis2 yg pemalu.. Haha!

Adik aku nyanyi sambil duduk! sebelah tu ayahande ku..
Pastu lagi skali, ayah aku call. Die kate die dah smpai. Aku pon suh la adik aku yg last tu pi jemput ayah aku ke atas. Kebetulan plak time tu, Daniel dah bangun. Die pon same2 menjerit dlm bilik tu bile ktorg nynyi.. Seronok lak die lepas dpt charge mata dekat sejam.

Ayah aku rupe2nye dtg ngan mak aku! Ingat die sorg.. Berjaye gak ayah aku pujuk mak aku ek.. Hehe.. Lagi la seronok! Ayah aku pon nyanyi gak 1, 2 lagu.. Mak aku je yg x nyanyi.. X pe la. Die dtg situ pon aku dah happy.. Walaupon bising n bingit tinge nye.. Sowi mak.. Sedap x sore anakmu menjerit smlm?? Lalala...
Daniel pun nak nyanyi!
Kul 6.30 ptg baru la tamat mase ktorg. Mmg enjoy! Lain kali kalo ade rezki, aku nak bawak kwn2 or bf plak dtg situ.. Insyaallah..! Huhu..

Maka abes la cuti aku ngan aktiviti melalak kat CeriaBox! Balik umah, masing2 lapar. Trus cari nasik! haha.. melalak punye pasal sampai lupe nak makan.. ngehh~!


Tamat..

No comments:

Post a Comment