Wednesday, June 2, 2010

Coklat Mengghairahkan.. Ahhh!~

Salam.
Hari ahad yang lepas, balik dari kampung lepas selesai majlis pertunangan sepupu aku Yati, aku singgah ke kilang Beryl's di Bandar Baru Bangi sebelum menghantar makcik aku dan anak2 nye ke Bandar Tun Hussein On di Cheras. Kami semua singgah nak makan buffet coklat dlu. Aku dapat tau pasal kilang Beryl's buat buffet ni dari pakcik aku. 3 hari kilang tu di buka untuk orang ramai datang mkn coklat dan beli coklat di kedai dalam kilang tu. Memang ramai sangat orang-orang yang 'kelaparan coklat' masa tu. Aku smpai situ pun dah dekat ptg rasa nya.. Sampai kat situ kami diberi mangkuk kertas [paper cup. :P] untuk kami mengisi coklat-coklat yang dorg bagi percuma tu.. Kene la beratur mcm nak amek makanan bantuan kat skolah. haha.. Ape pun, aku beli gak coklat untuk bawak balik dan orang-orang di rumah untuk rasa. Dah nama pun coklat, mmg la sedap. Untuk pengetahuan, coklat yang kami makan itu adalah free, manakala kalo nak bawak balik, kena la beli. Dan, kalo didapati coklat yang di makan, tak dihabiskan, kami akan dikenakan denda. Kena bayar! Tapi nasib baik kami semua cekap. Sape la yang boleh habis coklat semangkuk tu kalo sebelum tu dah kenyang pekena sate di Bandar Baru Bangi tu?! huhu. Coklat yang tak abis, kami masuk kan je senyap dalam beg. Takde sape pon nampak. Sampai rumah, sambung balik la makan.. hehe.. Bijak kan! :P


No comments:

Post a Comment