Tuesday, June 8, 2010

Gelaran dari Beyel utk aku.. Ciss!!

Lagi.. lagi.. lagi.. hehe!~
Entry yg ketiga untuk hari ni.. Teringat plak nak post lagi satu cerita sebelum aku terlupa.. :)
Kisah nya begini. Ahad lepas masa aku pegi salon nak gunting rambut. Aku bwk kereta. Masa tu Imal, adik aku ikut sekali bawak si Daniel. Sebab dorg nak gi cari kedai basikal. Lepas berhenti kan aku kat depan salon. Imal bwk kereta aku pegi cari kedai yang dimaksudkan.
Tak lama lepas tu, dorg datang balik kat depan salon sbb nak tunggu aku. Agak lama jugak ketika rambut aku dimanipulasi, dorg tunggu dalam kereta. Lepas dah selesai mereka kerja kan rambut aku, aku pon ke kaunter membuat bayaran. Kemudian aku dan Nana (yang temankan aku ptg tu) keluar dari salon. Aku terus ke kereta aku yang terletak betul2 depan kedai tu. Imal bukak tingkap. Daniel tgh merah mata. Imal ckp dia lepas menangis. LORR.. kenapa punnn??
Imal gelak2 je.. Aku rasa mesti ada yg disakat nya tu.. Aku tanya, kenape? Imal gelak2 tanak jawab. Si Daniel dah muncung dah.. Takpe la.. Aku pun suruh je Imal balik drive kereta aku sbb aku balik dengan Nana.
Malam tu aku berborak la dengan Imal. Imal pun bongkar lah rahsie kenapa Daniel menangis beriye n marah2 bila Imal mcm nak bgtahu sesuatu kat aku ptg tu. Rupe2 nye, si Daniel dah terbagi satu gelaran untuk aku. Aku tak tau pon pasal tu. Ceritanya mcm nie, masa Imal tgu dalam kereta, dia ckp la, " Mane la Angah ni lame sgt.." kemudian, Daniel memang nampak aku dlm kedai sbb pintu kedai tu bercermin. Daniel pon terus je la ckp tanpa rasa bersalah mcm ni, " TU YANG HIDUNG PANJANG TU ANGAH LAH".. hahhaha.. Terus la Imal kate nak mengadu kat aku sbb Daniel ckp aku hidung panjang. Tergelak besar aku dgr si Daniel bagi gelaran kat aku mcm tu! Sekali lagi Daniel memuncung sbb tembelang dia dah pecah!! Hahaha! Angah syg Daniel laa! Dun worry! Hidung panjang pun hidung panjang la Beyel... :)

No comments:

Post a Comment