Wednesday, March 23, 2011

Misi besar hujung minggu..

Salam.

Salu nye aku update untuk perkara-perkara yg telah terjadi. Tp kali ni, biar pelik sket. Aku nak update bende yang belom jadi.. Ni la namenye planning.. Seminggu 3 kali aku tgk student buat amali pasal planning. So aku pon menggediks sket utk planning jugak.. Lalala..

Aku rase aku dah gile nak memasak laa... Aku suke tgk channel AFC, n channel TLC kat Astrok tu.. Sebab nye, ade org masak2.. Even bende yg dorg masak tu x halal (biase la omputih.. asek pork pork pork.. weekkkk!!), aku tetap tgk dan akan bayangkan bende tu mesti sedap kalo tukar ngn ayam, daging lembu or kambing.. hehh..
Bile dah dah tgk rancangan masak2 tu, otomatik aku pi dapo.. Kalo time tu tgh lapa, aku cari makanan la.. kalo x lapa pun, aku pi cari ape utk masak.. Sementara mood lepas tgk org masak2 tu masih ade kan.. Ape salahnye aku ke dapo untuk masak gak walaupun masak MEGGI je! haha..

Berbalik kpd planning aku tu, aku teringin sangat nak buat cupcakes sendri. Bile tgk org2 yg jual cupcakes kat blog2 tu punye hasil kerja tangan, ia sangat menjeleskan aku. Membuak-buak rasenye nak buat sendiri. So, aku dah cari resepi, aku nak buat sendri. Cuma aku kene pi cari mangkuk khas untuk cupcakes tu. Sepupu aku ade ckp, kat Bangi ade kedai yg jual cuppies yg sangat menarik smpai bleh buat org rambang mata kalau nak memilih. Huhuhu.. Sabtu ni aku nak ke sana. Pastu terus buat! Kalo menjadi, aku post la gamba kat sini. Kalo x jd tu, phm2 je la. Tiada gambar yg kedengaran. Lalala...

Sumber dari CUPPACAKE B'LICIOUS.


Sumber dari GULA DAN MENTEGA.


Sumber dari TOT TOT CUPCAKES.


* Sape nak makan makaroni yang aku buat, jumaat ni dtg la potluck FPAS. Tp khas utk warga FPAS aje.. huhu..

No comments:

Post a Comment